Zomerkamp 2020

Datum: 
06/07/2020 (Hele dag) tot 14/07/2020 (Hele dag)

Beste ouders en leden,

Dit jaar een iets langere brief…

We gaan op kamp! Na lange onzekerheid hebben we de knoop doorgehakt. Het zal echter een kamp worden zoals we er nooit een tevoren gehad hebben. De situatie vraagt een strakke organisatie en strikte regels, niet gemakkelijk met honderd kinderen. Daarom doen we ook bij jullie een oproep om de maatregelen zo goed mogelijk te volgen, deze aan jullie kinderen uit te leggen en begrip te hebben voor de soms moeilijke beslissingen die we hebben moeten nemen.

We gaan op kamp met drie bubbels. Binnen de bubbels mag geravot, geknuffeld en geslapen worden in dezelfde tent. Buiten de bubbels worden de regels van de social distancing gevolgd. Dit betekent dat kinderen uit verschillende bubbels geen contact zullen hebben, ook niet tussen broers en zussen. Ook leiding zal in verschillende bubbels zitten en dus geen contact hebben met leiding uit andere bubbels. De bubbels gaan van start van aan het begin van het kamp tot het einde van het kamp. Wij houden nauw toezicht op eventuele besmettingen door dagelijks de temperaturen te nemen van alle aanwezigen op kamp. Indien er sprake is van een verhoging of andere symptomen mogen wij geen risico’s nemen en zullen wij ouders moeten vragen om hun kinderen te komen ophalen met de auto. Ook als kinderen symptomen hebben gehad of contact hebben gehad met iemand met symptomen 14 dagen voor vertrek kunnen zij niet mee.

Waar:   Hopper jeugdverblijf “De winner”, te Pelt (Winnerstraat 40)                                                                      

Wanneer:

  • Voor bevers, welpen en wolven: van maandag 6 juli tot zondag 12 juli.
  • Voor JV/JG en V/G: van maandag 6 juli tot dinsdag 14 juli.

Bezoekdag: Dit jaar is er GEEN bezoekdag. De bevers, welpen en wolven worden door hun ouders opgehaald met de auto. Bevers en welpen worden opgehaald om 11u. Wolven worden opgehaald om 12u. Broers en zussen uit verschillende bubbels worden op hetzelfde moment opgehaald.

Inschrijving: Om een zo veilig mogelijk kamp te garanderen hebben wij besloten om dit jaar onze inschrijvingen te beperken. Per tak worden 20 kinderen toegelaten. Wij hopen dat we op deze manier niet te veel kinderen moeten teleurstellen, maar wij hopen op jullie begrip hiervoor. Om een eerlijke inschrijving te garanderen gebruiken wij dit jaar een nieuw inschrijvingssysteem. Op zondag 7 juni zullen jullie om 14u een mail krijgen met de links naar een google-formulier. Per tak zullen er twee formulieren zijn. Een voor de inschrijving en een voor de wachtlijst. Wij vragen om ook meteen het inschrijvingsgeld over te schrijven op onze FOS-rekening : Fortis BE71 2850 3426 4469 (BIC : GEBA BE BB) met de mededeling “Zomerkamp” en de namen van de deelnemers. Gelieve ons ook een mailtje te sturen met daarin een screenshot van de betaling.

Prijs: Voor bevers/welpen/wolven: 140 euro

          Voor jong-verkenners en verkenners: 170 euro

Vertrek: Door de omstandigheden kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen om hoe laat wij vertrekken. Wij gaan namelijk met de trein en de NMBS heeft nog geen richtlijnen doorgegeven voor jeugdbewegingen. Let op! Verschillende starturen voor de verschillende bubbels zijn zeker een mogelijkheid. Ook bij het vertrek zullen de temperaturen van de kinderen gemeten worden. Indien er sprake is van een verhoging zal het kind niet mogen vertrekken. Wanneer een lid door ziekte niet mee kan op kamp zal het inschrijvingsgeld volledig worden teruggegeven.

Terugkomst: De JV/JV en V/G keren terug naar Ronse met de trein op dinsdag 14 juli. Het aankomst-uur is nog niet gekend. Ook deze wordt nog meegedeeld.

Bagage: Af te zetten op 3 juli aan het scoutslokaal. Om de bubbels reeds te respecteren bij het inladen van de camion hebben wij voor drie verschillende tijdstippen gekozen:

  • Bevers en welpen: 16u tot 16u30
  • Wolven: 17u tot 17u30
  • JV en V/G: 18u tot 18u30

Gezinnen met kinderen in verschillende takken komen alle bagage op het tijdstip voor het jongste kind afzetten. Heb je dus een kind bij de bevers en de wolven, dan zet je de bagage af om 16u. We vragen om de kinderen niet mee te nemen bij het afzetten van de bagage, dit om het aantal mensen op ons scoutsterrein te beperken. Wij vragen om zich a.u.b. te houden aan de opgestelde uren.

Medische fiche: Gezien de omstandigheden hebben wij besloten dat van iedereen verwacht wordt een up-to-date medische fiche door te sturen of af te geven bij vertrek. Wie geen medische fiche indient gaat niet mee op kamp! Dit wordt het best afgegeven bij het afzetten van de bagage.

Facebook-Live op 6 juni om 18u: Het is voor iedereen een zeer uitzonderlijke situatie. Om elkaar zoveel mogelijk tegemoet te komen hebben wij besloten om een virtuele bijeenkomst op poten te zetten. Op onze facebook-pagina ‘Scouts FOS 157ste De Ouistiti’s’ houden wij een facebook-live. Daar zal ruimte zijn voor jullie om vragen, opmerkingen of bezorgdheden op te halen. Kan je er niet bij zijn, maar heb je toch vragen? Mail of bel ons gerust!

FOS-Telefoon 0475/96.51.73: Enkel voor dringende zaken!

Wat mee te nemen op kamp?

Een checklist voor in de valies:

  • Voldoende onderbroeken en kousen
  • Voldoende warme kleren voor als het koud zou worden
  • Voldoende T-shirts
  • Lange broeken
  • Korte broeken
  • Pyjama’s
  • Pantoffels
  • Schoenen die vuil mogen worden + een reserve paar
  • Stapschoenen
  • Regenjas
  • Handdoeken en waslapjes
  • Toiletzak (zeep, shampoo, tandenborstel, tandpasta…)
  • Slaapzak + fakiermat
  • Kussen
  • Zaklamp
  • Knuffel en boekje voor ‘s morgens
  • Zakdoekjes
  • Keukenhanddoek

Extra:

  • Twee mondmaskers (een ervan hebben de leden aan bij vertrek, de andere ligt netjes opgeborgen in de valies)
  • Extra kledij kan nooit kwaad (Kledij die mee gaat op kamp kan altijd vuil worden!).
  • Herbruikbaar waterflesje
  • Medicatie (aan de leiding af te geven bij vertrek, liefst met hoeveelheid en naam op het doosje)
  • Identiteitskaart of Kids -ID
  • Medische-fiche (Moet voor dit zomerkamp opnieuw worden ingediend!)
  • Perfect uniform + das
  • Themakledij (wordt indien van toepassing meegedeeld door jullie leiding)

Gelieve op je hemd/das, kledij,.. elk stuk, je naam te noteren! Elk kamp hebben we een enorme hoeveelheid aan verloren voorwerpen, zeker bij de bevers (tenzij ze helpen bij het maken van hun valies weten ze niet altijd wat ze bij hebben).